"Cine are dreptate si rabdare pentru acela vine si timpul" - Goethe

luni, 26 iulie 2010

Punct si de la capat

Cand am creat acest blog, intentia mea - am mai spus-o -, era sa scriu doar despre frumusetea sportului, a fotbalului, in general, si a arbitrajului, in special. Vroiam sa ma axez pe aceasta ultima activitate, una foarte hulita la noi in tara, tocmai pentru ca imaginea care i s-a creat, de ceva vreme, a indepartat foarte multi copii de ea. Mi-am dorit sa arat si o alta fata a arbitrajului, una necunoscuta publicului larg, un public obisnuit cu stiri senzationale, “bombe” si alte… “cancanuri”. Din pacate, am fost nevoit sa ma abat putin de la drumul initial, din motive care nu au tinut de mine. Bataile la care au fost supusi colegii mei, pe terenurile din judet, iar mai apoi acuzele total nefondate, ale presedintelui AJF, la adresa membrilor Comisiei Judetene a Arbitrilor Prahova, printre care ma aflam si eu, m-au determinat sa iau pozitie pentru ca oamenii sa poata discerne de partea cui se afla adevarul. Am considerat ca este de datoria mea sa fac acest lucru, mai ales ca eram si vicepresedinte al CJA. Dar, atentie, nu am atacat niciodata pe nimeni, ci doar m-am aparat, pentru ca, daca as fi atacat... aveam foarte multa “munitie” pe care o puteam folosi! Poate inteleg si cei care m-au amenintat zilele trecute cu… “una-alta”, cum au stat, de fapt, lucrurile! Apropo… le reamintesc acestora ca nu suport sa fiu amenintat sau atacat pe nedrept, iar metoda “pumnului in gura” nu functioneaza, in cazul meu!

O precizare, pentru cei care privesc din exterior... incepand de saptamana aceasta, CJA Prahova are o noua structura de conducere. Fostul presedinte, asistentul FIFA Cristian Nica, si echipa sa - din care am facut si eu parte -, fiind schimbati de catre presedintele AJF, fostul arbitru divizionar B Silviu Crangasu, din motive… tot n-am inteles care-s alea, dar n-are importanta. Important este ceea ce va ramne in urma noastra!

Sunt madru ca, in perioada 2007-2010, am facut parte din echipa lui Cristian Nica, alaturi de care am muncit pentru a crea o noua imagine arbitrajului prahovean. Printre altele, am incercat sa formam o familie, sa cream o unitate intre cei 163 de copii, pe care i-am adus in cei trei ani, si ceilalti arbitri cu exprienta. Cat am reusit din ceea ce ne-am propus, lasam pe altii sa aprecieze. Timpul va demonstra cine a avut dreptate.
Stiam de la inceput ca va veni si ziua asta, doar ca as fi preferat ca lucrurile sa se petreaca intr-un mod civilizat, ca intre barbati, fara a se apela la tot felul de “tertipuri” si fara a fi improscati cu noroi, doar pentru a justifica intr-un fel aceasta inlocuire. M-as bucura daca cei care se vor ocupa, de acum, de destinele celor 220 de arbitri prahoveni vor inteleage ca nu am avut si nu avem nimic cu ei. Le urez succes sperand ca se vor concentra pe munca pe care urmeaza sa o desfasoare, in detrimentul unei eventuale… “vanatoare de vrajitoare”!

Ca sa n-o mai lungesc, incepand de astazi, ma voi ocupa de ceea ce vroiam de fapt sa fac, sa atrag cat mai multi copii catre aceasta activitate, pe cat de frumoasa pe atat de hulita, asta in ciuda faptului ca nu voi mai face parte din Biroul CJA Prahova. Iubesc atat de mult arbitrajul incat nu e nevoie sa fac parte din vreo comisie, pentru a ajuta si eu la dezvoltarea acestuia si la schimbarea imaginii destul de sifonate din ultima vreme.
Acest blog se adreseaza atat arbitrilor cat si celor care doresc sa devina cavaleri ai fluierului, din toata tara, nu doar din Prahova. Alegand sa devina arbitri aleg sa faca sport, pentru ca, dupa parerea mea, si arbitrajul poate fi considerat un sport. Unul ceva mai special, avand in vedere ca cei care-l practica sunt poate singurii sportivi care sunt permanent injurati, niciodata aplaudati! Totodata, acest blog se adreseaza tuturor iubitorilor fotbalului, celor care doresc sa afle si alte aspecte din viata arbitrilor sau sa afle ultimile modificari ale Legilor Jocului. Voi avea foarte mult de lucru, de azi inainte... In speranta ca nu voi mai fi nevoit sa raspund si altor atacuri, pun punct, aici, si o iau de la capat.

3 comentarii:

  1. Ionut , nu are rost sa t bati cu morile de vant ,cateodata si iesirea din peisaj este drumul spre o victorie , nu a castigat nimik cu postul asta Diaconu , a castigat doar o functie unde nimeni nu il place , crezi ca a iesit in avantaj ? .. o sa o tragem si noi , dar oalele tot in capul lui se vor sparge si nu v-a fi sustinut de nimeni.. Este riscul doctrinei p care o adopta , a patit-o pana si ceausescu .. Acum ii este cald si bine , de abia a inceput campionatul , insa dupa parerea mea , sa rezisti intr-o functie trebuie sa fi impacat cu cei p care ii conduci , sa t respecte si sa t aprecieze , sa t considere ei un lider nu sa fi impus in fata lor ..nu iti face griji , va vor implora sa veniti inapoi ... am curaj sa bag mana in foc..Adrian

    RăspundețiȘtergere
  2. Sunt din ultima generatie de arbitrii si cand vad prin ce practici a fost schimbata comisia de arbitri si comportamentul adoptat de noua comisie ma duce cu gandul la un regim guvernamental desfiintat de mai bine de 20 de ani,imi pare rau dar incepe sa nu imi mai placa arbitrajul din cauza acestor oameni.Este incredibil cum acest "individ" Crangasu IMPUNE o comisie cu care cel putin 80% din arbitrii nu sunt de acord si cum membrii ei incearca sa-si castige increderea in randul nostru,arbitrilor prin amenintari directe si nu prin planuri pentru imbunatatirea nivelui arbitrajului,cum aceasta a fost cauza schimbarii fostei comisii.Daca tot se discuta de sete de putere,la prima sedinta sau "congres" se putea observa ca aceasta caracteristica ii este definitorie domnului vicepresedinte Miclea Constantin,cred ca asa se numea(cel cu ochelari) acesta recunoscand ca a dorit tot timpul sa ocupe o functie in cadrul CJA Prahova de cand a fost schimbat(nu e de mirare),avand un discurs plin de amenintari cu siguranta si-a atras numerosi simpatizanti,o faza amuzanta petrecandu-se la final cand se consulta cu alt vicepresedinte,Ion Mihai cred in legatura cu arbitrii care au pus intrebari nepotrivite si au indraznit sa-i conteste,pentru a le oferi cateva etape de suspendare drept cadou,ca tot e democratie...si fiecare are voie sa-si expuna parerea suferind consecintele desigur.
    Imi pare rau ca nu putem colabora in continuare cu fosta comisie compusa din arbitrii activi,care stiu ce trebuie facut in arbitraj,si care mie mi-au dat impresie de profesionalism inca din timpul cursurilor.
    Va multumesc domnul Nica,Ionut si Vali,sper sa reveniti repede in cadrul CJA Prahova pentru a continua munca inceputa.

    RăspundețiȘtergere
  3. da , si eu sunt tot din ultima generatie de arbitri , spun un singur lucru niciodata nu-i voi accepta pe acesti dictatori care ne-au fost impusi , cred ca normal era ca toti membri comisiei + toti arbitri din prahova sa voteze pe cine vrea presedinte la CJA nu sa ne fie impusa o anume persoana .... insa ce spun eu e greu de realizat intr-o Romanie plina de hoti la toate colturile strazi , in ziua de azi orice tanar se gandeste cum sa fure sa faca bani nu se gandeste sa munceasca pt ai obtine si asta datorita oamenilor de care suntem condusi , sunt putini care desi sunt condusi de oameni dinastia reusesc sa ramana demni ...

    RăspundețiȘtergere