"Cine are dreptate si rabdare pentru acela vine si timpul" - Goethe

sâmbătă, 17 iulie 2010

Sunt dezgustat!

De cateva zile, apele sunt foarte agitate in fotbalul judetean... nu ca ar fi fost altfel de vreo cativa ani incoace! S-au intamplat multe de-a lungul timpului, dar parca niciodata scandalurile nu au fost atat de dese ca in acesti ultimi ani. Cei care cunosc ce se intampla in Prahova ma pot contrazice, daca gresesc. Totusi, nu vreau sa dezvolt prea mult subiectul, deocamdata!
M-au intrebat foarte multi de ce nu scriu nimic despre schimbarile facute la nivelul conducerii comisiei judetene a arbitrilor, mai ales ca si eu sunt unul dintre cei vizati! N-am scris din mai multe motive... Unul dintre ele ar fi acela ca mie nu-mi plac scandalurile, desi pentru altii, acestea fac parte din filozofia lor de viata. Dar nu este treaba mea asta! Alt motiv este acela ca sunt, pur si simplu, dezgustat, ca sa nu spun altfel, de tot ceea ce s-a intamplat, in ultima perioada! 
Cu siguranta ca majoritatea celor care viziteaza acest blog a auzit despre decizia presedintelui AJF Prahova, fostul arbitru divizionar B Silviu Crangasu, de a-l inlocui pe asistentul FIFA Cristian Nica, din functia de presedinte al comisiei judetene a arbitrilor, cu domnul Marian Deaconu. Nu as fi sincer daca as spune ca aceasta inlocuire a constituit o surpriza pentru mine... Prietenii stiu de ce! Apropo de prieteni, unul foarte implicat in activitatea fotbalistica imi spunea ca "asa e in fotbal... intotdeauna vor fi unii care sa te 'lucreze' pentru ati lua locul! Care-i problema daca te schimba? Azi te 'lucreaza' ei, maine ii 'lucrezi' tu... si tot asa!" Interesant, nu? Si-mi mai zicea ceva: "Nu inteleg de ce e asa mare bataia pe posturile astea de la comisia arbitrilor, cum nu am inteles de ce v-ati intors, anul trecut, dupa demisia lui Cristi!". Desi el cunostea raspunsurile, i-am repetat: noi nu am vizat niciodata functii si nu am 'lucrat' pe nimeni pentru a ajunge la ele... nici nu o vom face de aici incolo! Am ajuns din intamplare, printr-o festa jucata de Dumnezeu celor care l-au facut pe fostul presedinte, colonelul George Andrei, sa-si dea demisia! Iarasi, prietenii stiu ce spun! Dar daca tot am ajuns aici, am zis ca trebuie sa facem tot ce depinde de noi pentru dezvoltarea arbitrajului prahovean. Nu stiu cat am reusit din ceea ce ne-am propus, las pe altii sa ne aprecieze munca, ce pot spune insa este faptul ca am venit cu inima deschisa si am muncit cu sufletul, chiar daca am facut munca voluntara!
In privinta schimbarii noastre n-ar fi nicio problema... nu suntem nici primii, nici ultimii schimbati doar pentru ca... nu stiu pentru ce, dar nu conteaza! Ce conteaza este altceva... cei care se tot "lucreaza" intre ei, pentru a ajunge sa ocupe o anumita functie - culmea, neplatita!-, se gandesc oare si la... "pagubele colaterale"?! Se gandesc ei la copiii aceia care au venit cu sufletul deschis catre aceasta activitate, iar acum sunt bulversati total, dupa ce mentorul lor este schimbat?! Si asta doar pentru ca... habar n-am pentru ce, dar, iarasi, nu conteaza! Se gandesc ei ca e posibil sa nu fie doriti de catre majoritatea celor care vor sa le fie sefi? Stiu, nu conteaza ce vor arbitrii! Conteaza ce vrea... nu spui cine, persoana importanta! Eu le urez succes, dar nu inainte de a spune ca sunt... mandru de acuzele ce mi se aduc! Chiar daca nu mi s-a reprosat nimic in fata, indirect sunt acuzat ca m-am implicat prea mult in activitatea comisiei, ca iau mereu apararea arbitrilor si ca vorbesc prea... "direct"! Imi cer scuze, domnilor acuzatori, dar asta sunt, nu ma pot schimba! Asa cred eu ca trebuie sa faca un vicepresedinte al comisiei... sa ia apararea celor pe care-i reprezinta, atunci cand au dreptate, si sa le spuna atunci cand gresesc! Stiu ca cel putin un... fost "membru" nu este de acord cu ceea ce am afirmat!
Uitasem sa spun de ce s-a intors Cristi, anul trecut, si, implicit, noi cei care demisionasem, ca semn de solidaritate fata de el. Cu totii ne-am intors pentru colegii nostri arbitri, care urmau a fi maziliti doar pentru ca au indraznit sa-si arate indignarea fata de ceea ce li se intampla pe la jocurile din campionatul judetean, acolo unde erau calcati in picioare de catre niste huligani, care stiau ca vor reusi sa scape de suspendari, deoarece... mai bine ma opresc aici! Ne-am intors pentru lacrimile celor care ne implorau sa revenim asupra deciziei, chiar daca insemna sa ne incalcam niste principii, pentru toate mesajele primite de la cei impreuna cu care incercam sa formam o familie, sa facem sa se vorbeasca, din nou, cu respect, despre arbitrajul prahovean, asa cum se vorbea pe vremea domnului doctor Emil Vlaiculescu! Daca am gresit atunci, asta este, ne asumam responsabilitatea si suportam consecintele! Stiu ca vor fi multi care vor stramba din nas dupa ce vor citi aceste randuri. E normal acest fapt, pentru ca filozofia lor de viata nu se bazeaza pe sentimente, nu tine cont de lacrimi sau de principii d-astea 'nesanatoase'. Pentru ei fotbalul si arbitrajul inseamna cu totul altceva!

PS: Va rog frumos sa nu mai trimiteti mesaje cu injuraturi sau alte chestii de genul asta! Chiar daca ele sunt impotriva domnului Silviu Crangasu sau a unora dintre cei care compun noua comisie, nu le voi publica! Daca aveti ceva de spus, spuneti, dar civilizat!

27 de comentarii:

  1. Sunt socat,cand ne'ai spus joi in vestiar ce sa intamplat am ramas mut,nu ma stiam ce sa spun,tot ce aveam in minte in acel moment era decat intrebarea:De ce frate?
    Nu cu mult timp in urma citisem tot pe acest blog ca majoritatea "conducatorilor" erau multumiti de prestatia noastra in sezonul ce sa incheiat,atunci de ce schimbarea asta?
    Unii dintre noi ne gandeam sa facem un protest ca anul trecut,adica cateva etape sa nu ne prezentam la meciuri,sa vedem atunci daca "domnul" Crangasu o sa aprobe rezultatele unor partide ca s'au desfasurat fara arbitrii,cum vroia sa faca la Calinesti.
    Poate de data asta vom fi toti solidari nu ca data trecuta cand unii arbitrii sau dus la meciuri si nimeni nu a inteles de ce protestam.
    Am auzit colegi care au afirmat ca se vor retrage,desi nu arbitrez de prea mult timp ma gandesc sa fac la fel.
    Acum insa asteptam ca sa apara demisia in scris si sper ca joi(22 iulie)sa fiti tot voi cei care ne vor ura bafta in noul sezon si nu altii.

    RăspundețiȘtergere
  2. Am ramas pur si simplu fara cuvinte la auzirea acestei vesti ... Arbitrajul era pe drumul cel bun dar poate ca nu se doreste acest lucru si tocmai de asta a aparut domnul Crangasu cu aceasta schimbare ... Probabil este invidios pe munca domnului Cristian Nica si a stafului condus de acesta .

    RăspundețiȘtergere
  3. nu cred si nici nu as vrea sa cred ca ceea ce se "zvoneste" este adevarat. daca este asa cum vrea sa se spuna adica faptul ca domul cristi nica nu este un bun conducator in ceea ce face atunci ma intreb cum de a ajuns la nivelul care este si de ce cel ce se "zvoneste" ca vrea sa ii i-a locul de ce nu este la acelasi nivel in arbitrajul romanesc cat si international. cel mai corect cred ca ar fi ca presedintele sa fie ales de arbitrii prahoveni prin vot

    RăspundețiȘtergere
  4. Buna idee cu votul ... am trecut de perioada comunista.. Vrem sa avem si noi dreptul la opinie , pana la urma domnul Crangasu nu se duce pe teren . sa isi vada de treaba lui si sa lase oamenii priceputi sa isi faca treaba ... Chiar cine il poate schimba pe Crnagasu ?

    RăspundețiȘtergere
  5. ce era important am uitat sa zic ....Nu traiesc din arbitraj ...o fac din pasiune , fara Nica aveti un arbitru in minus ... p mine ..sper sa fie si colegi de ai mei si cei mai mari decisi sa ia lucrurile in serios , ca mai tarziu le poate parea rau si atunci nu mai ai cum sa intorci si sa inceapa fotbalul la centru cu deaconu si asistenti crangasu

    RăspundețiȘtergere
  6. O sa vedeti incidente in acest campionat de fotbal prahovean,deoarece stiti bine ca tunci cand s-au intamplat pe vremea domnului Nica Cristian,acesta din urma dorea sanctiuni aspre jucatorilor vinovati.Stiti ce va spune aceea persoana rece(Marian Diacinu) care va veni la sefia arbitriilor,ca incidentele au fost provocate din partea noastra a arbitriilor,ce sa mai zic ca eu l-am avut observator la un meci si la scorul de 8-1 pt gazde mi-a zis ca am dat un aut gersit!Cineva acolo sus le vede pe toate si o sa vede-ti urmariile! RUSINE CRANGASULE!!!!!!!!!!

    RăspundețiȘtergere
  7. Chiar nu il poate schimba nimeni pe domnul Crangasu ? o adunarte generala ceva ? ca doar nu a mostenit presedintia AJF , precum se lauda si Dumitru Dragomir ca ii lasa mosterile liga nepotului sau ...

    RăspundețiȘtergere
  8. Intodeauna am fost entuziasmat si i-am blamat pe cei care spuneau ca treaba nu are cum sa mearga corect, ca cei buni nu pot razbi mai ales intr-un domeniu precum arbitrajul, ca lucrurile nu pot progresa nici pe teren nici in afara lui. Odata cu instalarea noii conduceri(ma rog, vechii conduceri), i-am blamat si mai mult pe pesimisti pentru ca vedeam ca cineva se ocupa de noi si isi da silinta pentru evolutia noastra si uneori chiar mai mult decat noi insine. Ca arbitru aproape incepator, necunoscator al istoriei AJF si deci cu entuziasmul nestirbit pana acum, joi m-am lovit de un perete si ma simt brusc scarbit. Scarbit de modul in care suntem tratati, scarbit de fotbalul prahovean si de perspectivele acestuia. Un lider nedorit nu poate trece de statutul de lider formal. Eu cel putin, ii consider in continuare lideri pe cei care si-au aratat interesul si entuziasmul, chiar daca nu mai au aceasta calitate formala. Felicitari domnilor arbitrii si mentori Cristian Nica, Ionut Borcan si Valentin Dumitru

    RăspundețiȘtergere
  9. pt cei ce intra si citsc ceea ce se scrie haideti sa fim uniti sa ne prezentam joi cu toti la ajf si sa cerem sa ramina cristi si sa plece cringasu eu zic k e mai bine asa,dak cringasu e prieten asa bun cu diaconu sa-l lase in locul lui dak tot vrea sa-i dea o functie sau sa-l ia k adjunct al sau.ne-am saturat de voi bosorogilor lasa-ti garda tinara lasati-ne in pace vrem sa fim condusi de un adevarat arbitru de un arbitru pe nume cristi nica purtator al ecusonului FIFA kre a arbitrat pe stadioane adevrate,a arbitrat in fotbalul mare,nu k voi babalicilor kre va vindea-ti pe citiva dolari pe la divizia 'A'cei kre ati ajuns si pina acolo k restu ati murit la div 'B' sau 'c'voi nici in excursie nu o sa ajungeti pe unde a arbitrat domnul si in acelasi timp colegul nostru cristi nica.cresteti-va nepoti apcati-va de sah in parc lasa-ti loc celor tineri makr in cadrul cja si vedeti-va de omologarile voastre pe bidoane de tuica vin si altele,vedeti-va de treaba voastra si lasati-ne sa fim condusi de cei pe kre ii vrem noi k sefi nu de cei kre o sa ne vorbeask noua de corectitudine de coloana vertebrala si ei nu stiu ce inseamna sa fie corecti

    RăspundețiȘtergere
  10. Jalnic... M-am inscris la arbitraj din placere, dar cand am vazut ce tupeu j...s are crangasu si la ce poate sa faca, mi-a pierit tot cheful. Pana acum toti cei din conducerea CJA-ului au facut o treaba excelenta. Era prea frumos sa fie o continuare a unei munci VOLUNTARE si batjocorite de ...multi. Se pare ca au fost deranjati "niste cate unii" pe la buzunare si trebuia o schimbare neaparat. Urat ceea ce se intampla "domnule" crangasu. De asta sunt batjocoriti, batuti, injurati, alergati... arbitrii. Pentru ca sunt sfidati si improscati cu noroi chiar de cei care ar trebuii sa-i apere. Atunci ce sa mai zicem de restul bizonilor care vin la meciuri si nu fac altceva decat sa injure, sa arunce cu sticle, cu biciclete, cu pietre... ??!
    P.S. Stiu ca sunt multi colegi care nu au curajul sa vorbeasca (motive sunt destule), dar restul ?? Haideti fratilor sa facem ceva! Nu mai suntem in comunism. Trebuie sa ne impunem si noi punctul de vedere!! Pe mine va puteti baza 100%. Hai, o seara buna !

    RăspundețiȘtergere
  11. Anonim de la 21:52 ai dreptate , trebuie sa fim uniti joi pt o cauza dreapta adika ramanerea domnului Cristian Nica in functia de presedinte ... Si daca este cineva care ar trebuie sa plece acesta este Crangasu si banda sa .

    RăspundețiȘtergere
  12. Hai sa ne unim ! undes multi puterea creste!TOTII ptr UNU , unu ptr. TOTII!

    RăspundețiȘtergere
  13. ce sa va intampla cu arbitrii prahoveni la conducere cu noul presedinte?crede-ti ca o sa fie mai bine? nu vreau sa comentez mai multe dar cu siguranta rezultatele se vor vedea in cel mult 1 an de zile

    RăspundețiȘtergere
  14. Frate daca nu ne unim sa se vada ca nu suntem multumiti si sa protestem in felul nostru , nu o sa rezolvam nimik.. O sa pierdem in fata unor oameni care au mostenit functiile astea si de cate ori v-a fi cineva neandreptatit v-a trebui sa plece capul . Daca lui Nica ii poate face asa ceva , ce va asteptati la noi care suntem unii la inceput de drum , altii la mijlocul lui ? Vom avea mereu aceasta frica... Asta vrem ? sa stam mereu cu capul plecat ? sa primim suturi in fund de cate ori vrea unu si altu ? Eu zic ca nu e numai o lupta intre 2 oameni , este o lupta a libertatii de exprimare , daca Crangasu castiga , atunci sa stiti ca nu mai avem cum sa ne mai gandim vreodata la dreptul de exprimare ...o sa fie ceva de genu ORI TACI ORI PLECI !!!

    RăspundețiȘtergere
  15. Nu as vrea sa ma implic prea mult in subiectul acesta dar era clar ca acest Crangasu Silviu va devenii un fel de Mitica Dragomir al fotbalului prahovean...nuț implicat direct deci cam atat am avut de spus.

    RăspundețiȘtergere
  16. il aduce deaconu pe fisu si il face arbitru sa aibe cu cine sa faca sedintele .... am uitat sa va spun celor care nu stiti fisu este portar la Astra , un adevarat fenomen intre buturi la 1.67 cat o avea .... se vede din avion ca a stiut deaconu unde sa dea bani " pt ca vestitul sau fiu " sa ramana in lot ca de jukat nici nu se pune problema ar fi prea hotie pe fata

    RăspundețiȘtergere
  17. cand v-ati intors anul trecut am fost unul din cei care v-au rugat sa o faceti desi stiam ca iar o sa fie munca patriotica,dar macar sa va fie recunoscute meritele(fara statuie).daca acum va mai intoarceti ar fi bine sa fie direct cu "piciorul pe gatul lor" pentru ca atata timp cat sunteti buni sunteti luati de prosti.

    RăspundețiȘtergere
  18. cu cine vrea crangasu sa conduca? cu "meserie" care acum 5 sau 6 ani ,la un banchet al arbitrilor (era george presedinte si banchetul s fost la central), la sfarsitul petrecerii a adunat toate cutiile de bere care mai ramasesera pline pe mese sub pretext ca le aduce a doua zi la o sedinta ce urma sa se tina si doar nu va imaginati ca au mai aparut.pentru acuratetea datelor;pe atunci"meserye " avea sifonarie.

    RăspundețiȘtergere
  19. Tudor Laurentiu20 iulie 2010 la 21:33

    Domnule Crangasu un singur lucru pot sa va spun: Nu faceti parte din FAMILIA CJA!!!

    RăspundețiȘtergere
  20. din serialul"mici dezvaluiri despre componentii noii conduceri",continuam cu ce am inceput aseara ,sa vedeti cine va mai conduce:B.V(recunoasteti interpretul?)cand era el un pic mai tinerel ,nu va imaginati acum multi ani,am spus doar un pic se gandea si la sotiile colegilor care in viziunea domniei sale ar fi avut nevoie de serviciile sale asa ca se oferea sa le "ajute" ups,mai bine zis le propunea sa se lase ajutate,eu nu stiu cum mai avea tupeul sa dea ochii cu noi colegii care am fi "beneficiat" de serviciile sale.Cred ca niciodata nu si-a imaginat ca unii dintre noi vom afla.

    RăspundețiȘtergere
  21. era de asteptat:))...prea erau toate bune si frumoase;))...

    RăspundețiȘtergere
  22. Pana la urma ce se va intampla ?? chiar v-om sta cu mainile in san si ne vom uita cum cei din vechea garda revin la putere ptin niste gesturi care se faceau doar pe timpul Ceausestilor ???

    RăspundețiȘtergere
  23. Urat din partea domnului Crangasu,e dator cu niste expicatii concrete nu sa ridice tonul . Sper ca pana la urma sa aflu si eu despre ce e vorba ca sunt bagata de tot in ceata. Sunt total dezamagita .

    RăspundețiȘtergere
  24. cu asemenea oameni nu se poate face performanta ... au spus niste lucruri absolut fantastice . Faca eram in locul DOMNULUI DEACONU MARIAN si aveam putina demnitate imi dadeam demisia in secunda 2 cand nimeni nu a vrut sa il urmeze spre stadion .

    RăspundețiȘtergere
  25. Nu inteleg d c unii oameni nu vor sa inteleaga ca nu mai traim in comunism si ca ar trebui sa ne schimbam mentalitatea?D c unii oameni nu vor binele pt meseria pe care o face?D c vor sa distruga tot ce se face bne?Da stiu se facea fara ei!D c va bateti joc de noi cei care venim cu sufletul deschis pt a face un lucru periculos uneori si dupa ce ca nu aveam nici un sprijin din partea voastra ""a conducerii ajf"" ba mai mult ii incurajati indirect sa mai faca unle lucruri cum ar fi lovirea sau fugarirea unora din noi acum vreti si in mare parte ati si reusit sa distrugeti o "familie" una ce incepuse sa dea roade.Acum sunt 14 membri in comisie, pt ce atatia??Si cu toate ca sunteti superiori numeric fata de cei 4 care erau inaintea voastra tot nu o sa faceti ce au facut ei.. nu mai pot spune decat ""RUSINE""

    RăspundețiȘtergere
  26. Dragi colegi eu sunt de parere ca trebuie sa continuam protestul si sa nu ne lasam intimidati de acesti dictatori pe care numai cand ii vezi ti se face pielea de gaina .... sa fim uniti la rau cum am fost si la bine ...
    PS: Mihai

    RăspundețiȘtergere
  27. Nu imi vine sa cred ce tampenii spunea nomnul acela ( vicepresedinte ) auziti ca vechea conducere nu a vrut sa promoveze arbitri de frica de ale lua locul , tin sa il informez pe acel domn care a afirmat aceste tampenii ca fiecare om are locul lui sub soare si daca e sa ajunga undeva nu trebuie neaparat sa si ia locul cuiva asa cum au facut ei ...... probabil asa se facea pe vremea lui ( nu se promova arbitri de teama ca le va lua lor locul .... Domul Marian si salahori dansului sunt patetici in tot ceea ce spun ... numai tampenii

    RăspundețiȘtergere