"Cine are dreptate si rabdare pentru acela vine si timpul" - Goethe

luni, 11 aprilie 2011

Interviu: Despre arbitraj si atletism, cu valceanca Angelica Bacanu

Dupa povestea lui Cristian Vorovenci, arbitrul de fotbal din lotul olimpic de atletism al Romaniei, ScoalaDeArbitri va prezinta de data aceasta o tanara cu preocupari asemanatoare.

Nascuta in urma cu 18 ani, la Ramnicu Valcea, Angelica Bacanu practica atletismul, fiind in ultimul sezon de juniorat.

Eleva in clasa a XII-a, la Colegiul National Mircea cel Batran, aceasta a devenit arbitru in urma cu un an, dintr-un motiv foarte simplu, pe care-l puteti afla din interviul acordat de Angelica blogului nostru.


Ce sau cine te-a determinat sa urmezi cursurile scolii de arbitri?
Curiozitatea.

De la atletism la arbitraj… Exista vreo legatura intre cele doua?
Poate faptul ca la amandoua se alearga, fie viteza, fie rezistenta.

Cum arata programul tau saptamanal de antrenamente?
In fiecare zi cate un antrenament, dupa terminarea orelor de curs de la liceu, la atletism, iar joi la arbitri.

Ce probe alergi si care este favorita?
400 m plat, 400 m garduri si 800 m, prima fiind preferata mea.

Cum este, ca fată, sa fi arbitru de fotbal?  Ti s-a întamplat sa fi trimisă la cratită?
Ca fata e ceva mai special decat pentru un baiat. Toata lumea spune ca fotbalul este pentru barbati, nu pentru femei. Da, mi s-a intamplat sa fiu trimisa la cratita, exact la primul meu joc la judet, liga a 5-a.

Care a fost cel mai important joc la care ai oficiat? Dar cea mai importanta competitie atletica  la care ai participat?
Cel mai important joc a fost chiar primul meu amical, disputat intre o echipa de Liga a 2-a si una de Liga a 3-a, CSM Ramnicu Valcea - Jiul Rovinari (scor: 1-1). Cea mai importanta competitie atletica la care am participat a fost finala de Juniori 1 de la Bucuresti (foto stanga si mai jos). Aceasta s-a desfasurat anul trecut, pe stadionul Tineretului. Din pacate n-am reusit decat locul 8 la 400 m plat si locul 9 la 400 m garduri.

Care este cea mai mare dorintă cu privire la arbitraj? Dar la atletism?
Nu pot sa spun ca la arbitraj sau la atletism am o dorinta foarte mare. Intr-adevar mi-as dori sa ajung  undeva sus ca arbitru, iar la atletism sa fiu in primele locuri, in functie de proba la care particip.

Cum te intelegi cu colegii arbitrii? Ce parere au despre cealalta activitate a ta?
Ma inteleg bine, toti se poarta frumos cu mine. Cred ca au o parere buna, deoarece sunt constienti ca ii pot depasi la testele fizice. J

Ai un model în arbitraj? Dar in atletism?
Nu, nu am.

Ce parere are familia despre cele doua activităti pe care le desfăsori, mai ales ca esti si eleva?
Au o parere foarte buna, ma sustin, mai ales mama. Atat timp cat imi vad si de scoala si am rezultate bune la invatatura nu au nimic impotriva celorlalte activitati.

Apropo, cum se impacă atletismul cu scoala si cu arbitrajul?
Porgramul meu este foarte calculat, in fiecare zi cam aceleasi lucruri am de facut. In cursul saptamanii am scoala, apoi antrenamentele la atletism, respectiv la arbitrii, iar in week-end sunt jocurile la care merg sa arbitrez.

Sa zicem ca un prieten, care ar dori sa faca sport, iti cere parerea in privinta arbitrajului si a atletismului. Ce l-ai sfatui sa aleaga?
Eu l-as intreba ce i-ar placea sa faca cel mai mult, apoi i-as explica tot ceea ce stiu despre fiecare specializare. Nu i-as putea influenta eu decizia, deoarece ea poate fi una gresita. Aceasta depinde de caracterul fiecaruia. El este cel care poate alege ceea ce vrea sa faca. Daca ar alege arbitrajul, l-as sfatui sa aleaga si atletismul, dar nu neaparat de performanta. El este foate bun, folositor la probele fizice si la jocurile de juniori sau in ligile superioare, fie amicale sau oficiale.

Ce hobbyuri ai?
Muzica, cumparaturile, filmele, iesirile in oras, sportul si calatoriile.

Ce nu-ti place (in viata, la un om etc.)?
Ceea ce nu-mi place in viata este ca totul se face in functie de interes, aproape mai nimic nu se face pe merit.

Vrei să ne mai povestesti si altceva despre tine sau despre activitatea ta?
As vrea sa spun ceva despre cealalta activitate a mea, atletismul. Este foarte bine ca in viata sa faci sport, nu neaparat de performanta. Ajuta la sanatate si mentinerea corpului pentru a nu ajunge la obezitate sau alte boli cauzate de stres sau statul in fata Tv-lui ori a calculatorului. O parte din timpul nostru liber o putem rezerva sportului. In jur de 40-50 de minute de alergare conteaza foarte mult pentru sanatate, care este cea mai importanta in viata.


PROFIL

Nume: Bacanu
Prenume: Ioana - Angelica
Specializarea: Arbitru asistent
Lot: Liga a 5-a / CJA Valcea

Data si locul nasterii: 14.11.1992, Rm. Valcea
Domiciliul: Ramnicu Valcea
Ocupatia: Eleva, clasa a XII-a,
Colegiul National Mircea cel Batran
Anul in care a devenit arbitru: 2010
Anul obtinerii categoriei a II-a: 2010
Numar de jocuri arbitrate: cca 45

O altă pasiune - atletismul; este legitimata la
Clubul Sportiv Chimia Râmnicu Vâlcea


La antrenament, impreuna cu o prietena care alearga alaturi de ea



Va recomand sa cititi si:

7 comentarii:

  1. Felicitarii nu multe fete ar face ce facii u :* te admirr

    Teodora

    RăspundețiȘtergere
  2. nu imi place articolul ,pacat de cei care l-au facut
    dupa un an de arbitraj o faceti vedeta pe aceasta fetiscana care se vede clar sa vrea numai vedetisme
    sa dea dovada de performanta pe teren nu prin vorbe.
    la 18 ani....are multe de intampinat in arbitraj si multe sacrificii de facut sau poate chiar le-a facut de a luat categoria 2 in acelasi an=)) ciudat

    RăspundețiȘtergere
  3. ciudat esti u, ne-a permis federatia sa ne dam categoria 2-a dupa 6 luni:P...dar ce sa sti u...si fetiscana sa faci pe altcineva, nu pe mn, eu zic sa-ti vezi de treburile tale k e mai bn:P:P

    RăspundețiȘtergere
  4. ciudat esti u, habar nu ai cum sta treaba...ne-a permis federatia sa ne dam categoria 2-a dupa 6 luni...eu zic sa iti vezi de treaba ta, nu savi cu comentarii jenante:P:P...Semnat Angelica

    RăspundețiȘtergere
  5. cine-i mai ala care comenteaza ca il tund cu ciocanu.....si il leg de jeep si il tarasc pana la tunel in buila vanturarita....

    RăspundețiȘtergere
  6. Vad ca v-ati cam aprins! Va rog frumos sa va respectati, altfel comentati in alta parte! Respect opinia domnului... Anonim - ma scuzati, dar nu v-am retinut numele -, care spune ca nu-i place materialul. Nu putem fi pe placul tuturor. Pe de alta parte imi permit sa-i recomand sa se informeze inainte de a mai face comentarii rautacioase. Noi nu facem vedete aici, incercam doar sa aratam ca arbitrii sunt si ei oameni... indiferent de varsta si de esalon! Unii dintre ei au si alte preocupari, in afara celei pentru care sunt injurati de catre... romani "adevarati", precum domnia voastra! Dar... asta este normalitatea tipic mioritica! Ar fi anormal sa se intample altfel!

    RăspundețiȘtergere