"Cine are dreptate si rabdare pentru acela vine si timpul" - Goethe

sâmbătă, 25 iunie 2011

INTERVIU | Mihai Amoraritei, nou promovat in Liga 2: “Arbitrajul te formeaza ca om”

La  doar 24 de ani, arbitrul campinean Mihai Amoraritei a facut, cu o luna in urma, pasul catre Liga 2, urmare a programului in care a fost inclus de catre CCA. Descoperit de Cristian Nica, pe vremea cand acesta era presedintele CJA Prahova, tanarul central s-a pregatit foarte serios, confirmand increderea pusa in el. A intampinat multe dificultati pe traseul catre esalonul secund, insa a trecut peste ele mergand mai departe. Si bine a facut pentru ca ii prevad un viitor frumos in aceasta activitate.

Asa cum spuneam si atunci cand a promovat in Liga 3, daca se va pregati, in continuare, ca si pana acum si daca va ramane acelasi baiat modest si cu bun simt, Mihai are toate sansele sa ajunga cat mai sus in arbitrajul romanesc. De el depinde sa reuseasca!

Ce te-a determinat sa urmezi cursurile scolii de arbitri?
Eram prin clasa a XI-a, cand unul dintre colegii mei, care imi era si coleg de echipa la juniorii Poianei Campina, mi-a propus sa mergem la niste cursuri pentru a deveni arbitri. Fiind ceva nou, am acceptat imediat propunerea lui. Dupa primele sedinte mi-am dat seama ca eram foarte atras de regulile jocului de fotbal.

De ce ai renuntat la fotbal pentru arbitraj?
La inceput am continuat pe ambele fronturi, pana cand am ajuns sa arbitrez la nivelul la care evoluam. Am analizat situatia si am stabilit ca am mai multe sanse de reusita cu arbitrajul. A fost o decizie grea, dar sunt sigur ca a fost una corecta pentru viitorul meu.

Poti sa ne povestesti o intamplare amuzanta de la jocurile oficiate?
O intamplare amuzanta s-a petrecut chiar in urma cu doua saptamani, atunci cand la o partida din ultima etapa a Ligii C Prahova formatia oaspete a venit cu doar 8 jucatori. In minutul 41, la scorul de 9-0 pentru gazde, doi fotbalisti ai echipei adverse au cazut ca “secerati”, pe la mijlocul terenului, nefiind atinsi de niciun adversar! Am oprit jocul, m-am dus in zona lor si i-am intrebat ce s-a intamplat. In acel moment au venit vreo doi colegi de echipa sa-i certe, pentru ca ei doreau sa joace tot meciul, cu riscul sa piarda la o diferenta astronomica. Dupa o mica disputa intre respectivii, jocul nu a mai continuat, eu fiind nevoit sa fluier finalul. J

Dar o intamplare mai putin placuta?
Fara doar si poate, ceea ce s-a intamplat in Vinerea Mare a anului trecut nu cred ca voi putea uita niciodata. La un meci din liga a IV-a am fost lovit cu bestialitate de catre un “jucator” si mai apoi de catre un “antrenor” secund, doar pentru faptul ca am aplicat regulamentul. In fine, am trecut peste acel eveniment, ceea ce conteaza cel mai mult.

A existat vreun moment in care ai vrut sa renunti la arbitraj?
Nu, in niciun moment. Incidentul de care am amintit doar m-a facut mai puternic si mai increzator in mine.

Ai vreun model printre cavalerii fluierului?
Iau de la fiecare arbitru ceea ce cred eu ca imi este de folos. Daca trebuie sa dau un nume, imi place foarte mult maniera lui Ovidiu Hategan.

Ai participat la programul de tinere talente demarat de catre CCA, in urma caruia ai si promovat in Liga 2. Ce impresie ti-a lasat prezenta la Mogosoaia?
Au fost niste cursuri din care am avut foarte multe de invatat, de acumulat. Am vazut care este linia celor de la UEFA, ceea ce i se cere unui arbitru de Top. Mi-au placut foarte mult si lectiile practice. Cred ca a fost ceva nou pentru majoritatea participantilor. De asemenea, discutiile pe diferite faze video au fost foarte interesante, cu totii avand multe de invatat. In concluzie, a fost un curs reusit pentru mine, care sunt sigur ca ma va ajuta sa pun in practica pe terenul de joc, tot ce s-a discutat in cele doua stagii la care am participat.

Deja ai debutat in esalonul secund (foto dreapta). Cum ti s-a parut saltul de la Liga 3?
Sincer, mi s-a parut o diferenta uriasa, in sensul ca viteza de joc este mult mai ridicata, fiindu-ti necesara o pregatire fizica foarte buna.

De ce ai indruma tinerii sa se indrepte spre aceasta activitate si ce sfaturi le-ai da celor aflati la inceput de drum?
Arbitrajul este o activitate extrem de interesanta - cunosti foarte multi oameni, iti faci multi prieteni, ai ocazia sa calatoresti foarte mult, etc. Insa ceea ce e cel mai important este ca aceasta frumoasa activitate te formeaza ca om, iti formeaza personalitatea. Nu cred ca sunt in masura sa dau sfaturi, dar pot sa le transmit, pe aceasta cale, celor aflati la inceput de drum ca fara multa munca si sacrificiu este foarte greu sa ajungi sus.

Ce rol joaca familia in activitatea pe care o desfasori?
Familia are un rol foarte important, fiind mereu alaturi de mine, sustinandu-ma neconditionat.

Ce iti place?
Imi place sa calatoresc, sa joc tenis sau sa pescuiesc.

Ce nu-ti place?
Nu imi plac oamenii parsivi… sunt cei mai “goi” oameni. Se dau drept prieteni, iar apoi te vand pe 2 lei. De asemenea, nu imi place prostia si ipocrizia.

Vrei sa ne mai povestesti si altceva despre tine sau despre activitatile tale?
Sunt innebunit dupa fotbal. Incerc, pe cat posibil, sa nu ratez niciun eveniment important din acest fenomen.

Ce le transmiti celor care urmaresc ScoalaDeArbitri si iubitorilor de fotbal, in general?
Sa urmareasca cu atentie tot ceea ce se scrie pe acest sit pentru ca sunt foarte multe lucruri din care pot invata, indiferent de nivelul la care activeaza. Ionut, vreau sa ti urez si tie personal, multa sanatate si multa putere de munca cu acest sit.

Iti multumesc pentru raspunsuri si pentru urari! Si eu iti doresc sa fii sanatos si sa depasesti nivelul la care ai ajuns!

PROFIL

Nume: Amoraritei                  
Prenume: Mihai Liviu
Specializarea: Arbitru
Lotul: Liga 2, arbitru stagiar

Data si locul nasterii: 18.05.1987, Campina / Prahova
Domiciliul: Campina
Stare civila: Necasatorit
Studii: Facultatea de Educatie Fizica si Sport,
Specializarea Kinetoterapie, Bucuresti
Ocupatia: Masterand, anul II

Anul in care a devenit arbitru:2005
Anul obtinerii categoriei a II-a: 2006
Anul obtinerii categoriei I: 2008
Anul promovarii in Liga 4: 2007
Anul promovarii in Liga 3: 2009
Anul promovarii in Liga 2: 2011
Numar de jocuri arbitrate: cca 375

A jucat fotbal la: Poiana Campina si CS Banesti Urleta

Hobby-uri: Calatoriile, tenisul, pescuitul

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu