"Cine are dreptate si rabdare pentru acela vine si timpul" - Goethe

sâmbătă, 27 august 2011

Prea tanar pentru CCA, am debutat ca observator in campionatul judetean

De la stanga: Andreas Ranete, Nicolae Iosif, Subsemnatul si Vasile Burlacu

Dupa ce in aceasta vara am luat decizia de a renunta la arbitraj, fortat de accidentarea care m-a tinut un an de zile in afara gazonului, duminica trecuta am debutat ca observator. Si am luat-o de jos, ca si arbitru, de la ultimul nivel. N-ar fi o problema, fotbalul este frumos la orice esalon. Totusi, mi-as fi dorit ca, dupa 11 ani de lot (ligile 2 si 3) plus trei de munca voluntara in cadrul CJA Prahova, sa pot oficia macar la nivel de Liga 3. Din pacate insa sunt prea tanar pentru CCA, care a impus iarna trecuta varsta minima de 38 de ani! Ce legatura are varsta cu competenta n-am inteles si nici nu ma mai obosesc a intelege. Imi amintesc insa ca atunci cand au scos din regulament limita de inaltime pentru arbitri (care era 1.70 m de zeci de ani) s-a motivat ca ar fi discriminatorie. Intreb si eu acum, nu dau cu parul, in cazul observatorilor nu este aceeasi situatie cu limita de varsta? In fine, ar fi mult de discutat pe aceasta tema, dar acum n-am nici timp si nici chef, ca sa fiu sincer! Poate cu alta ocazie…

Sper doar ca regulamentul se va schimba si ca nu voi fi nevoit sa astept cinci ani… pentru ca, altfel, nu cred ca CCA isi permite sa incalce propriile reguli, care banuiesc ca sunt respectate cu strictete! Dar vom vedea pe parcurs daca unde-i lege… e tocmeala!

Acum sa revin la activitatea de la judet. Dupa ce am sustinut testarea teoretica, in etapa a doua am debutat la un joc de Liga C Prahova - asa cum spuneam, ultimul esalon valoric.

Partida s-a disputat la Olari, intre echipa locala - Speranta - si Unirea Corlatesti Dambu. A fost un meci frumos, cu multe faze de poarta, incheiat la egalitate, 2-2. Cu siguranta, la spectacolul de pe gazon a contribuit si faptul ca ambele formatii si-au vazut de fotbal, lasand brigada sa-si faca treaba.

Arbitri au fost: Nicolae Iosif (Campina), Vasile Burlacu (Brebu) si Andreas Ranete (Breaza). Daca primii doi fac parte din lotul ligii a patra, ultimul mai oficiase doar 7 meciuri la juniori, acesta fiind al doilea la nivel de seniori.

Sa mai spun si ca am gasit o baza frumoasa - micuta, dar cocheta - cu doua mini-tribune in care au luat loc vreo 50 de spectatori.

Al doilea joc la care am fost delegat se va disputa maine, in cadrul Ligii B Prahova. Este vorba despre Vointa 2009 Gornet - Vointa Varbilau. La centru se va afla arbitrul de Liga 2 Ovidiu Oprea, iar la cele doua linii de margine: Gheorghe Voicilas si Stefan Dobre, ambii facand parte din lotul judetean.

Ce sa va mai spun despre aceasta noua postura? Este interesanta si parca cu mai multe responsabilitati. Dar, cum sunt abia la inceput, va voi mai povesti pe parcurs. Sper sa am doar povesti frumoase, de la cat mai multe jocuri - inclusiv din Liga A Prahova. Eventual, la finalul turului voi face o retrospectiva a meciurilor la care voi fi delegat…

Ca un fapt amuzant… nici aici n-am scapat de taxe, pe care le-am platit in fiecare an din cei 17 de arbitraj. Tocmai am aflat ca observatorii platesc si ei cate 100 lei pe sezon! J Lasand gluma la o parte, eu tot mai sper sa ajungem la un nivel la care macar arbitrii sa fie scutiti de aceste taxe, sa primeasca echipament gratuit, ca in alte tari etc. Pentru ca atunci cand vom fi in stare sa oferim asemenea conditii vom putea avea si alte pretentii de la cei care in prezent fac mai mult munca patriotica! Altfel… vom fi ca si pana acum!

8 comentarii:

  1. Alo? Cum sa fiti scutiti de taxe? Sunteti vreo categorie speciala, de care chiar am muri de foame daca n-ati fi pe piata? Adica voi sa nu platiti nimic la stat iar amaratii aia care scot carbune din fundul pamantului da. Esti tare nene

    RăspundețiȘtergere
  2. @Anonim: M-ai facut sa rad! :))) Nu era vorba despre taxele platite la stat. Evident ca alea se platesc asa cum este si normal. Eu vorbeam despre taxa pe care o plateste fiecare arbitru la CJA sau AJF, dupa caz! Ar fi foarte important ca macar tinerii aflati la inceput de drum in aceasta activitate sa fie scutiti de a aduce bani de acasa. Gandeste-te cat de greu este pentru un copil de 14 ani, care poate nu are nici o familie cu posibilitati, sa se descurce in astfel de conditii. De aceea foarte multi se si lasa. Crede-ma ca stiu ce spun! Vorbeam cu cineva despre Italia, de exemplu, unde echipamentul este oferit gratuit. Este mare lucru. Bine, si situatia economica de la noi nu permite inca sa se faca astfel de lucruri. Eu ma refeream la ceea ce sper sa ne aduca viitorul.

    PS: Haideti sa incercam si noi sa eliminam putin din rautatile la adresa arbitrilor. Pana la urma si ei sunt oameni si nu cred ca merita toti eticheta pusa cu ani in urma acestei "tagme".

    RăspundețiȘtergere
  3. Mult succes in noua cariera, domn' observator! ;)
    Iti doresc sa ajungi cat mai repede la nivelul la care ai activat ca arbitru!
    Multa bafta!

    PS: Asteptam raportul de observare (pe blog) de la fiecare meci :))

    Flavius B.

    RăspundețiȘtergere
  4. @Flavius B: Multumesc, domnu'... fost arbitru! Ar fi frumos ce zici tu, dar, din pacate, nu depinde de mine.

    PS: Asteapta-l, ca sigur... nu va veni! :)

    RăspundețiȘtergere
  5. mult succes in noua cariera si fara evenimente neplacute pentru ca sti destul de bine cum e fotbalul din ultima liga

    RăspundețiȘtergere
  6. @Adrian Lari: Multumesc! Sa speram ca nu voi avea parte de astfel de evenimente!

    RăspundețiȘtergere