"Cine are dreptate si rabdare pentru acela vine si timpul" - Goethe

marți, 20 septembrie 2011

Alexandru Tudor “a dat raportul” la Radio GSP / “Important este sa te bucuri de fiecare meci!”

Asa cum v-am anuntat in postarea precedenta, arbitrul FIFA Alexandru Tudor a fost prezent astazi in emisiunea “Arbitrii la raport”, realizata de catre Gabi Safta la Radio GSP. Din pacate, am prins doar cateva minute, la final. Din ce am inteles insa a fost o emisiune mai mult decat reusita. Este o adevarata placere sa-l asculti pe Tudor vorbind relaxat despre frumusetea fotbalului si bucuria de a arbitra.

La sfarsitul emisiunii a intrat in studio Andrei Niculescu, care se pregatea sa inceapa “Fotbal Adevarat”. Acesta din urma si-a amintit cum a fost cu greu tinut de catre colegi sa nu-l alerge pe Tudor, dupa ce arbitrul l-a eliminat la un meci disputat in Cupa Presei. :) Au mai urmat alte cateva minute interesante cu amintiri ale celor doi. Jurnalistul a facut chiar o dezvaluire haioasa: “Tudor a fost cu noi la bere, dupa un meci de la Cupa Presei, dar nu a baut pentru ca era cu masina, celebra sa Dacie”. :))

Iata, mai jos, ce a spus Alexandru Tudor in minutele in care am ascultat emisiunea:

* Simt ca arbitrii romani sunt mult mai pregatiti decat in urma cu cativa ani. Cand am inceput eu facem cate 5 ture de teren la antrenament. Acum antrenamentele sunt profesioniste.

* Presiunea este mobilizatoare, din punctul meu de vedere. Presiunea este un lucru pozitiv.

* Nu mai intereseaza numarul cartonaselor, atunci cand acestea sunt regulamentare.

* Am arbitrat Germania, Franta... Mi-as dori sa conduc si Anglia insa imi pare rau ca Beckham nu mai evolueaza in nationala.

* Vorbind despre colegii de brigada: Am o echipa de profesionisti cu care arbitrez la meciurile internationale: Nica, Onita, Petrescu, Avram si Hategan.

* Despre “National Arena”: De cand au inceput lucrarile la noul stadion ma pregatesc mental sa arbitrez pe el.

* O poveste din copilarie, de la prima sa prezenta pe fostul stadion “23 August”: La 2 ani eram pe stadionul “23 August” cu bunicul, iar eu ma uitam cu binoclul dupa pasari, in loc sa ma uit in jos, la meci.

* Tudor a povestit si o intamplare petrecuta la un joc in care a arbitrat Franta. Zinedine Zidane a strigat la Marcel Desailly sa-i ceara socoteala arbitrului, in calitatea sa de capitan, pentru o decizie cu care primul nu era de accord. Raspunsul lui Desailly l-a impresionat pe centralul roman: “El este arbitru, tu esti jucator. Du-te si inscrie!”. Tudor a continuat: “Este o bucurie sa arbitrezi astfel de jucatori!”

* Respectul este un cuvant greu de tradus in limba romana.

* Noi (romanii) nu stim ce inseamna fairplay-ul, nu suntem crescuti in acest spirit.

* Arbitrii sunt de 2 categorii: care au fost batuti si care vor fi! :)

* Pentru mine biserica este legatura cu Dumnezeu.

* Cand mi-a cerut fi-miu niste cartonase i-am spus: Tu te faci arbitru doar peste cadavrul meu! Iar el raspunde: “Ce e aia cadavrul tau?” :)

* Important este sa te bucuri de fiecare meci!

Va recomand si materialul din Gazeta Sporturilor, cu alte declaratii date de catre Alexandru Tudor, astazi, la Radio GSP (click aici).

3 comentarii:

  1. am ascultat emisiunea...m-a impresionat pasiunea cu care vorbeste despre arbitraj si ca om,este diferit fata de ce vedem noi la tv.

    RăspundețiȘtergere
  2. tudor este unul dintre arbitrii cu o personalitate foarte mare.mai rar arbitru care isi lasa cioc si alte chestii se vede asta si trebuie sa il apreciem pt asta.

    RăspundețiȘtergere
  3. E un om calculat, inteligent, serios, toata stima pt el.

    RăspundețiȘtergere