"Cine are dreptate si rabdare pentru acela vine si timpul" - Goethe

vineri, 13 ianuarie 2012

“SENZATIONAL” | Presa noastra, surprinsa in ofsaid: Un arbitru roman NU a debutat ca asistent în Cupa Spaniei! A fost “doar” rezerva :)

Noaptea trecuta am gasit, pe site-ul celui mai bun ziar de sport din Romania, un material al carui titlu m-a bucurat foarte mult: “Un arbitru roman a debutat ca asistent în Cupa Spaniei”. Deja ma gandeam sa preiau si eu stirea, pe blog, cu regretul ca nu vazusem meciul. Doar ca, citind mai cu atentie, mi s-a parut ceva suspect. Datele din articol si declaratia de final imi sunau oarecum cunoscute. Pentru ca realizasem anul trecut un interviu cu tanarul cavaler al fluierului… Plus ca nu se specifica in ce conditii a ajuns sa oficieze la linie, el fiind specializat ca arbitru!

Dar iata cateva pasaje din materialul aparut pe gsp.ro:

Fost jucător la Jiul în 1998, în Divizia A, Cristian Lixandru (31 de ani) a oficiat aseara in primul meci important al carierei, Bilbao - Albacete, din returul ”16-imilor” competiţiei. […]

Cristian Lixandru a fost asistent la Athletic - Albacete, bifînd întîia experienţă importantă a carierei. Arbitrul de 31 de ani mai condusese la centru partide din ligile a treia şi a patra şi două din tururile inferioare ale Cupei, însă "botezul" l-a făcut acum, într-un sezon în care a prins loc de rezervă în Primera, la Villarreal - Mallorca 2-0 şi Atletico - Rayo 3-1.”

Este data chiar si o declaratie a arbitrului: "Comisia Centrală este total independentă în Spania şi nimeni nu pune la îndoială onestitatea arbitrilor, chiar dacă se comentează mult greşelile pe care le pot comite."  Parca ar fi un rezumat al unei fraze, extrase din interviul acordat blogului nostru: Pot spune doar ca in Spania Comisia Centrala a Arbitrilor are o totala independenta fata de lumea fotbalui iar arbitrii, chiar daca se comenteaza mult greselile pe care le pot comite, sunt priviti cu o totala neutralitate si nimeni nu pune la indoiala onestitatea lor.” (vezi aici

Am mai rupt o ora din somn si am dat cautare pe Google. Stirea fusese preluata pe mai multe site-uri de la noi, doar presa spaniola nu sufla o vorba despre debutul lui Cristian. Cata rautate! Suspiciunea mi s-a amplificat, mai ales ca l-am vazut intr-un rezumat al meciului, prin minutul 80, intre cele doua banci tehnice. Dar am zis ca poate s-o fi accidentat vreun asistent, pe finalul jocului, iar el l-a inlocuit.
Astazi am reusit sa discut cu Cristi, despre “debutul” sau ca asistent! Insa am fost uluit sa aflu ca el habar nu avea ca “debutase”! Nu citise inca presa din Romania. :)) Iar cand a citit-o nu-i venea sa creada! Deoarece el stia ca a incheiat jocul la fel cum il incepuse - ca al patrulea oficial, adica arbitru de rezerva, pentru necunoscatori.

Ca tacamul sa fie complet, putin mai devreme am mai gasit un material referitor la “performanta” arbitrului roman. Acesta chiar este senzational, daca luam in calcul ca cei la “asport.ro” au aflat si parerea “ibericilor” despre prestatia lui Cristian!!! :)) Probabil, ca sa fie siguri ca nu vor fi acuzati de plagiat, de catre gsp.
“Aseară, la Bilbao-Albacete, a fost momentul său de glorie, la 31 de ani, reuşind să fie arbitru la un meci important din Cupa Spaniei. Tuşierul stranier nu a comis nici o gafă, oficialii iberici apreciind prestaţia sa”.  SENZATIONAL, nu?! :))


Ca sa nu se lase mai prejos, cei de la “asport.ro”, care spun ca ”in urmă cu doi ani a fost promovat ca asistent în Segunda Division”, dau si ei o declaratie a lui Cristi: ,,Am sărit peste câteva categorii pentru că am prezentat un document că am mai condus meciuri şi la noi. Timp de trei ani am fost în Tercera Division, echivalentul ligii a IV-a", povestea singurul arbitru român din Primera Division. Bineinteles ca si ei au uitat sa specifice unde sau cui “povestea”…

Rezumand, stirea pare a fi preluata de la Radio Erevan. Da, Cristian Lixandru este un arbitru roman, care activeaza in Secunda Division (Liga 3). Intr-adevar, aseara a facut parte din brigada care a oficiat la meciul Athletic Bilbao – Albacete (scor: 4-0), insa “doar” ca rezerva. Pentru ca… da, el este arbitru, dar central, nu asistent! :)

Acum, ma gandesc ca n-ar trebui sa ne suparam prea tare pe cei care au scris materialele respective. Mai ales ca erau de bine… Pana la urma ziaristii sunt si ei oameni, la fel ca si arbitrii. Si unii si altii suntem supusi greselii. Totusi, intreb si eu, nu dau cu parul, aceste greseli or fi fost facute cu sau fara intentie?

PS: Voi reveni cu un mini-interviu acordat de Cristian Lixandru blogului nostru.

4 comentarii:

  1. N-ar trebui sa te mire! De ce sa citeze ei un blog de arbitri cand pot iesi ei in fata cu stirea si pe deasupra mai dau si informatii eronate.

    RăspundețiȘtergere
  2. @Lucian: Nu ma mai mira, ma amuza! In acest caz insa ma minunez cata imaginatie au unii! Fraza aceea cu "ibericii" care au "apreciat prestatia" lui Cristi este senzationala! Eu l-as fi intrebat pe autorul materialului si de unde a aflat lucrul acesta? O fi discutat el direct cu spaniolii? Ca nu da nicio sursa! :)

    RăspundețiȘtergere
  3. Sursele doar ei le stiu, asta daca nu s-au plasat intr-o tripla ipostaza: sursa, redactor si intervievat. Probabil ca navigand liber pe internet au "pescuit" articolul tau si l-au "aranjat" in asa fel incat sa para ca au muncit ei la el!

    RăspundețiȘtergere
  4. @Lucian: Chiar nu ma interesa de unde s-au inspirat. M-am suparat pentru ca am pierdut o ora de somn, cautand aiurea detalii despre subiect! Iar dimineata am mers la serviciu! :) Oricum, faza cu "aprecierea prestatiei de catre oficialii iberici" poate intra lejer in analele jurnalismului! :))) In rest... le doresc numai "succesuri"! Si sa nu uite... omul este suspus greselii! Problema apre insa cand aceasta este facuta cu intentie!

    RăspundețiȘtergere