"Cine are dreptate si rabdare pentru acela vine si timpul" - Goethe

sâmbătă, 2 februarie 2013

Marius Avram a vorbit despre arbitraj la emisiunea “Executii in Direct”


Invitat la emisiunea “Executii in Direct”, de la postul de radio Sport Total FM, Marius Avram (foto: sptfm.ro) a discutat, printre altele, despre prestatia pe care a avut-o in turul campionatului si stilul sau de arbitraj, precum si despre banii pe care-i incaseaza arbitrii din tara noastra sau bonusurile celor din categoria “Elite”.

De asemenea, purtatorul ecusonului FIFA a vorbit si despre presedintele CCA, Alexandru Deaconu, despre care a spus ca “este un presedinte care a fost foarte apropiat de noi, mai ales ca vine din iarba. Eram sigur ca va asigura un climat de liniste.“ 

 “Turul a fost unul bun. Am arbitrat derby-uri si meciuri de intensitate. Am observat o liniste venita din partea conducatorilor. Probleme au fost, dar din fericire pentru noi venite din partea arbitrilor straini. In retur doar Steaua mai cere arbitri straini. [...] Eu am incercat sa aduc un alt stil de arbitraj in Romania. Am vrut sa aduc un stil mai relaxat, mai nonformal. Cand se depasesc anumite limite ma transform si eu. Nu sunt acolo pentru a le vana greselile. Greselile de manual nu pot fi trecute cu vederea. Daca ierti pe cineva tot noi avem de suferit. Eu nu vreau sa dau foarte multe cartonase galbene. Daca dau prea multe inseamna ca ceva mi-a scapat din mana in meci. Eu incerc sa nu intru cu idei preconcepute in teren. Daca eu simt ca momentul este de asa natura incat sa trec peste o faza, trec. Dar lucrurile evidente nu le trec cu vederea. Zambetul fortat poate inflama spiritele. Eu aplic stilul preventiv. Educatia cu care am fost crescut a fost de a preveni decat de a sanctiona. [...] Cand esti delegat la meciuri se castiga foarte bine. In Anglia, arbitrii semneaza contracte si sunt remunerati lunar, bani din care ei isi asigura transportul, medicamentele si raman cu bani pentru un trai bun. Este obligatoriu ca un arbitru sa aiba si alta ocupatie in afara de arbitraj. Nu cred ca poti sa traiesti din arbitraj in acest moment. Un arbitru din Romania intra in categoria a patra. Cu cat urci, se adauga bonusuri, iar in categoria «Elite» se poate ajunge la 4000-5000 de euro pe meci, indiferent de nivelul meciului. Cu cat vom avea ehipe mai multe in competitiile europene sau cu cat nationala va juca la mai multe turnee finale, atunci FIFA isi va intoarce privirea si spre arbitrajul romanesc”

Cititi continuarea discutiei avute cu realizatorul Gabriel Maricescu, pe sptfm.ro. Veti afla ce spune Marius Avram despre viitorii purtatori ai ecusonului, pregatirea arbitrilor, sistemul hawkeye, pregatirea psihologica si despre recomandarile facute de UEFA.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu